اخبار

معرفی کتاب کمک های اولیه

کمک های اولیه

 

پس از گذشت سال ها یا حتی ده ها سال از دوره آموزشی کمک های اولیه ای که فردی آن را گذرانده، مسلما دانستن و به یاد آوردن مطالبی مانند چگونگی ایجاد موقعیت های جانبی پایدار، احیای قلب و ریه و پانسمان زخم، مشکل و سخت است.
اما هیچ چیز به ناخوشایندی این نیست که نتوان در موقعیت های اورژانسی به اشخاص دیگر کمک کرد.
در زندگی روزمره با خیلی از این حوادث اورژانسی، در خیابان، تصادفات خیابانی، در محل کار، هنگام کار کردن در خانه، حتی هنگام تفریح در اوقات فراغت رو به رو می شویم.
کتابچه آموزشی کمک های اولیه، با گردآوری مطالب و تصاویر کنار هم، چشم اندازی کلی به مقوله کمک های اولیه دارد.

کمک های اولیه
“First Aid in illness and Injury”

در دو فصل اول کتاب، اطلاعاتی در ارتباط با مبانی مقدماتی کمک های اولیه داده می شود:
در فصل اول خوانندگان با اشاره هایی جامع و ضروری، با مفاهیم و اهداف کمک های اولیه، همچنین واکنش هایی که داوطلب باید انجام دهد آشنا می شوند.
در فصل دوم ایده هایی برای مراقبت و رسیدگی به شخص آسیب دیده مطرح می شود.
سایر فصول بر اساس مطالب زیر بنا شده اند:
– پس از توضیحی کوتاه از ساختار و عملکرد اندام های به خصوص بدن، به دلایل اختلال در عملکرد اندام های مربوط و خطراتی که این اختلالات به دنبال دارند، خواهیم پرداخت.
– ویژگی هایی برای تشخیص و اقدام به کمک نام برده می شوند که در اصل برای تمام اختلالات ذکر شده لازم و مقتضی هستند.
– توضیحاتی جزء به جزء در مورد موقعیت های بروز آسیب، حوادث اورژانسی که احتمال وقوع آن ها بیشتر است، تصاویری از بیماری ها، چگونگی تشخیص بیماری و اضافه بر آن اقدامات ضروری در بروز حوادث، پایان بخش هر فصل است.

قطعا این کتاب نمی تواند و نباید جایگزین شرکت کردن در کلاس های آموزشی کمک های اولیه شود. تسلط واقعی بر هر یک از اقدامات، مستلزم تمرین های عملی زیر نظر نیروهای آموزشی مجرب است.
موجب خوشحالی است که کتاب ارائه شده علاوه بر دنبال کردن دوره های آموزشی کمک های اولیه، گسترش و نوسازی محتوای آموزشی، انگیزه ای برای شرکت دوباره در دوره های آموزشی مربوطه نیز باشد…

 

 

کمک های اولیه (به همراه آمار و تصویر سازی)