اخبار

راهکارهای آمادگی در شرایط اضطراری

در زندگی امروز هیچ مکان و یا فردی از حوادث، در امان نیست. با وجود تمام اقدامات امنیتی که تمامی کشور های جهان، در مقابل حوادث بزرگ  انجام داده اند هنوز هیچ جای جهان کاملا در برابر حوادث و حملات احتمالی حفاظت شده نمی باشد. از آنجایی که پایگاه های ایمنی و امنیت نمی توانند در همه جا حضور داشته باشند بهترین کمک، آموزش صحیح و اصولی به مردم آن جامعه می باشد. فهم مهارت و آمادگی در شرایط اضطراری به طور خلاصه در این مقاله بیان خواهد شد؛ اما به شما عزیزان پیشنهادمی شود با تهیه  کتاب راهکارهای آمادگی در شرایط اضطراری در هنگام مواجهه با موقعیت اضطراری؛ اثرات و خسارات ناشی از حوادث را به حداقل برسانید.
کمک های اولیه
توصیه می شود که هرخانه به یک کیف یا جعبه کمک های اولیه مجهز باشد. شما می توانید این کیف را از داروخانه ها تهیه نمایید. به یاد داشته باشید که تاریخ مصرف اقلام موجود در کیف باید به طور منظم بررسی شده و درصورت لزوم آن هارا تعویض کنید. کیف کمک های اولیه باید در محلی قرار گیرد که به راحتی در دسترس افراد بالغ و دور از دسترس کودکان باشد.

اقلام موجود در کیف کمک های اولیه

همچنین می توانید در کیف کمک های اولیه خود، از کتاب های کمک های اولیه به همراه آمار و تصویر و راهکارهای آمادگی در شرایط اضطراری نیز قرار دهید تا در مواقع ضروری و عدم دسترسی به اینترنت و فضای مجازی به راحتی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید.

ایمنی حریق
در موضوع آتش سوزی، خطر نسبت به هر چیزی که احتمال وقوع آتش سوزی را افزایش دهد مرتبط می شود. شما با شناسایی خطرات آتش سوزی در خانه و محیط کارتان می توانید این مکان ها را برای کار و زندگی خود امن تر کنید مثال هایی از این خطرات به شرح زیر می باشد:

۱/ جعبه ها و کالاهای انبار شده در راهروها و راه پله
۲/ روزنامه های باطله، کارتن ها و وسایل اضافه
۳/ رها کردن وسایل پخت و پز و یا انجام پخت و پز در راهروها
توصیه می شود برای تمام منازل مسکونی یک کپسول پودر خشک شیمیایی با وزن ۵/۱ یا بیشتر و یا توپ های اطفاء حریق تهیه شود.

تروریسم
تهدیدهای بیولوژیکی  از نمونه های حمله های تروریسم می باشند. از آنجایی که  اثرات حملات بیولوژیکی با تاخیر بروز می کنند، تشخیص و تاثیر حمله بیولوژیکی مستلزم زمان است. درنتیجه ممکن است مراکز بهداشت و یا سایر مراکز نتوانند فورا اقدامات دفاعی در برابر این حمله را در اختیار گیرند. بنابراین توصیه می شود که شما اقدامات زیر را حتی در زمان عدم وجود خطرات بیولوژیکی انجام دهید:

1/رعایت بهداشت و پاکیزگی برای جلوگیری از انتشار میکروب ها

2/به اخبار گوش دهید تا در جریان جدیدترین اطلاعات که در مورد علائم و نشانه های عوامل بیولوژیکی اعلام می شود قرار گرفته و از محل ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی مربوط به آن اگاه شوید.

3/فکر نکنید که هر علامت یا بیماری به شرایط اورژانس بیولوژیکی بر میگردد، زیرا بسیاری از بیماری های شایع نیز علائم مشابهی دارند. بنابراین اگر از علت حال عمومی خود اطمینان ندارید به پزشک مراجعه کنید.

 

ایمنی و واکنش در شرایط اضطراری از مهم ترین معقولاتی هستند که به نظر می رسد سرمایه گذاری بر روی آنان ضروری است چراکه این امر موجبات ارتقا فرهنگ ایمنی جامعه را فراهم می کند. نخستین گام فرهنگ سازی  ایمنی، شروع از خانواده هاست که می تواند به تدریج در مراحل مهد کودک و دروان مدرسه تکمیل شود که  نتیجه آن منجر به  جایگزین شدن رفتار ایمن به جای رفتار نا ایمن خواهد شد.

 

برای تهیه کتب ذکر شده در متن می توانید از طریق واحد فروش انتشارات حک اطلاعات تکمیلی تر را دریافت کرده و همچنین برای تهیه با کیفیت ترین توپ اطفای حریق می توانید برند RUFO را در از فروشگاه های معتبر تهیه بفرمایید.