اخبار

معرفی کتاب وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک

وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک

 

وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک برای صنایع مختلف طراحی شده اند.
اگرچه این کتاب اساسا برای تیم های پاسخ اضطراری، آتش نشانان و افسران پلیس نوشته شده است، اما مشاغل بیشتری می توانند از این کتاب استفاده کنند. افرادی هم که در تاسیسات صنعتی کار کرده یا در موضوعات ایمنی و بهداشت درگیر هستند، مثل متخصصان بهداشت صنعتی یا مدیران ایمنی می توانند از این کتاب استفاده نمایند.
همچنین افراد مشغول در فعالیت های زیست محیطی یا هر فعالیت دیگری که نیازمند پایش هوا باشد هم در خواهند یافت که این کتاب به آن ها کمک خواهد کرد.
این کتاب، وسایل پایش و اندازه گیری را هم برای مواد خطرناک و هم برای سلاح های کشتار جمعی پوشش می دهد. روندی که امروزه توسط بسیاری از سازمان ها دنبال می شود بر اساس خرید وسایل تشخیص رویدادهای خطرناک است.

تصویر مربوط به کتاب وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک- اثر کریس هاولی- ترجمه دکتر امید کلات پور، صفورا کریمی- انتشارات حک
“Hazardous Materials Air Monitoring and Detection Devices”

 

این سازمان ها، در سطح فدرالی، ایالتی یا محلی ممکن است به دنبال حل مشکلاتشان در زمینه سلاح های کشتار جمعی یا مواد خطرناک از طریق یک خرید ساده باشند.
این کتاب تصویری کلی از پایش هوا را به آن ها ارائه می دهد که می تواند در تصمیم گیری برای خریدهای لازم یا اجرای برنامه های پایش و اندازه گیری به آن ها کمک کند.
این کتاب حیطه وسیعی از موضوعات مربوط به وسایل تشخیص و پایش اتمسفر های خطرناک را پوشش می دهد که از سطوح ابتدایی تا پیشرفته را شامل می شود.
یک بخش مهم از این کتاب به موضوع استفاده تاکتیکی از این وسایل و نحوه تفسیر قرائت داده ها اختصاص دارد.
ستون اصلی این کتاب، پاسخ مبتنی بر ریسک (Risk Based Response- RBR) است که توسط بسیاری از تیم های پاسخ به کار گرفته می شود. بسیاری از سازمان های پاسخ از رویکرد پاسخ مبتنی بر ریسک استفاده می نمایند و استاندارد NFPA 472 هم توصیه هایی مبنی بر استفاده از این رویکرد دارد.
وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک به دانش آموزان اجازه می دهد که از تجربه سال ها کار سخت، آموزش و تجره استفاده کنند.
استفاده از پاسخ مبتنی بر ریسک، در حالت خالص آن، می تواند یک تغییر جدی و مهم در پاسخ های سنتی به مواد خطرناک باشد. برای مقابله با عملیات و نجات، در خطر بودن جامعه و تروریسم، گزینه ای مناسب تر، قابل انعطاف تر و ایمن تر از پاسخ مبتنی بر ریسک سراغ نداریم.

 

 

وسایل تشخیص و پایش هوای مواد خطرناک