اخبار

معرفی کتاب مجوزهای کار در صنایع نفتی

 

رخداد حوادث ناشی از کار، سالیانه خسارت های بسیار زیادی را بر هر کشوری تحمیل می کند. در کشورهای در حال توسعه، هزینه های حوادث ناشی از کار در حدود 5 تا 10 درصد سود هر کارخانه می باشد و هزینه ای که جامعه به صورت مستقیم وغیر مستقیم در قبال حوادث می پردازد، در حدود 2 تا 3 درصد از تولید ناخالص ملی است، این میزان چیزی در حدود رشد اقتصادی یک ساله در کشورهای در حال توسعه است.
در تاریخ ششم جولای 1988، 167 نفر بر اثر انفجار و آتش سوزی سکوی پایپر آلفا در بریتانیا جان خود را از دست دادند.
یک تحقیق و بررسی از حادثه مذکور به رهبری Lord Gullen انجام شد تا با پی بردن به ریشه های وقوع این فاجعه، پیشنهاد هایی را برای جلوگیری از رخداد وقایع مشابه در آینده ارائه نمایند.

 

تصویر مربوط به کتاب مجوز های کار در صنایع نفتی- اثر کورش پاک بین، حسین محمود جانلو، ابراهیم پارسا عموقین- انتشارات حک
“Work Permits in the Oil Industry”

Lord Gullen گزارش خود را که شامل 106 پیشنهاد بود در دسامبر سال 1990 منتشر کرد. وی نتیجه گرفت که یکی از علل اولیه در وقوع این فاجعه، نقص در عملکرد یکی از سیستم های کلیدی مدیریت ایمنی یعنی سیستم مجوز کار بوده است.
انجمن بین المللی اکتشاف و تولید نفت (E & P Forum) افرادی را برای بازبینی دقیق تر گزارش Lord Gullen به کار گماشت.
گزارش آن ها بیشار از همه چیز بر روی یک چیز تاکید داشت که آن اهمیت روش های اجرایی بحرانی ایمنی که روش اجرایی مجوز انجام کار نیز جزئی از آنها می باشد، بود.
این کتاب، نه تنها راهنمایی جهت آماده سازی و صدور مجوزهای کار می باشد، بلکه اطلاعاتی را در خصوص مبنای تئوری موارد مختلف در خصوص انجام کارهای تعمیراتی در صنایع نفتی و همچنین الزامات استانداردهای معتبر بین المللی حین صدور مجوز کار و انجام کار جهت جلوگیری از بروز حوادث مرتبط ارائه می نماید.

امیدوار هستیم کتاب “مجوز های کار در صنایع نفتی” مورد استفاده کلیه مدیران، متخصصین و مهندسین قرار بگیرد.

 

مجوزهای کار در صنایع نفتی