اخبار

معرفی کتاب مجموعه ایمنی فرآیندBP، مواد خطرناک در پالایشگاه ها

این کتاب به عنوان یک ضمیمه تکمیلی جهت دوره های آموزشی و دستورالعمل های کاری می باشد و هدف از تدوین این کتاب کمک به خوانندگان جهت درک بهتر علت استفاده از دستورالعمل های کاری ایمن و مقررات مربوط در تاسیسات است.
همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در ارتباط با طراحی و مهندسی واحدها می باشد. پیشنهادات فنی و تغییرات دیگری بعد از انتشار این کتاب صورت گرفته اند و در حالی که روی اصول تاثیری نگذاشته اند، می توانند بر روی برخی نظرات و پیشنهادات ارائه شده تاثیرگذار باشند.
خواننده در کتاب حاضر تشویق می شود که چنین پیشرفت هایی را در زمانی که دستورالعمل ها و اصول ایمنی را در مورد تجهیزات خود به کار می برد، مورد بررسی قرار دهد.
در حالی که اطلاعات کتاب مذکور در راستای افزایش گنجینه دانش بهره برداری ایمن می باشد، ولی مهم است که خواننده در نظر داشته باشد که این مطالب عمومی و کلی بوده و خاص یک واحد نمی باشد.
همنطور که اشاره شد اطلاعات کتاب مکمل برنامه های آموزشی می باشد و نباید آن را به عنوان جایگزینی برای دوره های آموزشی، دستورالعمل های عملیاتی و یا اصول بهره برداری در نظر گرفت و پیشنهادات ارائه شده در آن فقط دیدگاه شخصی نویسنده می باشد؛ نباید آن ها را به عنوان بیانیه یا اعلامیه تلقی کرد.
استفاده و به کار گیری مواد شیمیایی چه به عنوان مواد اولیه و چه محصولات جانبی و اصلی جزء جدایی ناپذیر صنایع فرآیندی محسوب می شود که متاسفانه سالانه حوادث بسیاری در اثر نشت و یا مواجهه با این مواد اتفاق می افتد که در بدترین و شدید ترین حالت منجر به انفجار و آتش سوزی و یا مرگ افراد می گردد.
لذا اطلاع از خصوصیات و ویژگی های مواد شیمیایی، آستانه خطر آنها و نحوه مقابله با شرایط  اضطراری منتج از این مواد نقش بسزایی در کاهش خسارات احتمالی وقوع حوادث و پیامدهای ناشی از آنها خواهد داشت.
در کتابی که پیش رو دارید، ضمن معرفی اجمالی مواد خطرناک و ویژگی آن ها، به تشریح خصوصیات و حوادث مرتبط با برخی از پرکاربردترین مواد در صنایع فرآیندی پرداخته شده است.
این کتاب دربرگیرنده نکات و قوانین مفیدی در مورد بکارگیری ایمن مواد شیمیایی جهت کلیه نفرات بهره برداری، تعمیرات و نگهداری می باشد.

 

 

مجموعه ایمنی فرآیندBP مواد خطرناک در پالایشگاه ها